מיתון גם במכירות המכשירים הסלולריים

סלולרי

סלולרי

עפ"י חברת המחקר גרטנר חלה עלייה בשיעור של 6% במכירות מכשירים סלולריים ב-2008. למרות העלייה המתונה, נרשמה ירידה במכירות ברבעון הרביעי של השנה החולפת. בעוד ב-2008 כולה עלו המכירות לרמה של 1.22 מיליארד מכשירים חדשים (לעומת 1.15 מליארד מכשירים ב-2007), ברבעון האחרון של השנה חלה צניחה של 4.6% במכירות בהשוואה לרבעון המקביל בשנת 2007, מרמה של 330 מיליון מכשירים ל-314 מיליון.

גרטנר מצביעה על תופעה של דילול מלאים בידי המשווקים. מהמחקר עולה כי היצרניות מכרו למשווקים 297 מיליון מכשירים חדשים ברבעון האחרון של 2008, בעוד המשווקים מכרו ללקוחות 314 מיליון מכשירים. זהו הפער הנמוך ביותר שמדדה גרטנר. התופעה נובעת מירידה בביקוש מצד הצרכנים. בנוסף, צמצום המלאים מצביע על קושי ברכישת מלאים חדשים הדורשים השקעות הון רבות.

עוד עולה מהדו"ח כי מצבה של מוטורולה הידרדר במהלך השנה שעברה. בעוד ב-2007 נגסה החברה בנתח שוק של 14.3% והוצבה במקום השני בהיקף המכירות אחרי נוקיה, כעת הוא עומד על 8.7%, נתון המציב אותה במקום השלישי, אחרי נוקיה וסמסונג.

מכירות מכשירים סלולריים ברבעון הרביעי של 2008

מכירות מכשירים סלולריים ברבעון הרביעי של 2008

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *