מופע ×”×—×‘×¨×™× ×©×œ ד"ר קסלר
הלילה יורד במהירות על העיר, ×›×“×¨×›× ×©×œ לילות חורף. ×× ×©×™× × ×—×¤×–×™× ×œ×¢×–×•×‘ ×ת מקומות העבודה ×‘×“×¨×›× ×œ×”×ž×©×š ×—×™×™×”× ×”×¤×¨×˜×™×™×. ×× ×™ ××™× × ×™ ×חד מה×. ×œ× ×× ×™. הלילה ×× ×™ פטור ממקלחות הילדי×, טקסי ההשכבה במיטות ×•×”× ×¡×™×•× ×•×ª ×œ×”×¨×“×™× ×ת ×”×ª×™× ×•×§. הלילה ×× ×™ הולך להקשיב למופע של קסלר.
פגשתי ×ת קסלר (דרור) ×œ×¤× ×™ מספר שבועות, בליל שבת סתווי וקריר. ×”×ª×™× ×•×§ התקשה ×œ×”×¨×“× ×‘×©×œ ×©×™× ×™×• הבוקעות ×•×ª×›× × ×ª×™ לקחת ×ותו לטיול לילי קצר שתמיד מרגיע ×ותו. לפתע × ×¦× ×¦×” בפייסבוק ידיעה חדשה על הקיר – קסלר מופיע ××™ ×©× ×‘×©×“×¨×•×ª רוטשילד במופע רחוב. מופע בדד? בגילו? מה ×”×•× ×”×ª×—×œ×§ על הר×ש? הייתי חייב לברר ×ת ×”×¢× ×™×™×Ÿ ל×שורו.
בשעה ×”× ×§×•×‘×” × ×¡×¢×ª×™ ×¢× ×™×•×‘×œ×¦'×™×§ בשדרות רוטשילד בת"× ×•×כן עמד ×©× ××“× ×¢× ×’×™×˜×¨×” ולצידו בחורה ×©× ×™×’× ×” וזימרה ××£ ×”×™×. סיבוב קצר ב×יזור מבהיר – ×ין סיכוי ×œ×ž×¦×•× ×—× ×™×™×”. עצרתי כבן תשחורת על המדרכה ממול וירדתי ×¢× ×”×ª×™× ×•×§. × ×¢×ž×“×ª×™ מול קסלר והקשבתי. ×× ×©×™× × ×—×¤×–×• ועברו בשדרה, ×—×œ×§× ×ª×•×”×™× ×¢×œ המחשה המוזר, ×—×œ×§× ×ž×—×™×™×›×™× ×œ×ž×¨××” הקטן (יפיוף זעיר, ×ין מה להגיד). לבסוף קסלר מזהה – "מירון!". הערב ×”×•× ×™×’×œ×” לי שבתחילה ×œ× ×–×™×”×” ×ותי וחשב לעצמו – מי ×–×” הטיפוס ×”× ×•×¨×“×™ ×”×–×”? ×”×•× ×‘×›×œ×œ מבין ×ת המילי×? סבתי ×”×¤×•×œ× ×™×™×” מתהפכת בקברה… × ×•×¨×“×™? ×× ×™? ×”×§×©×‘× ×• למופע ביחד ×¢× ×¢×•×“ חבר שהת×סף, והקטן ×“×•×§× ×”×§×©×™×‘ מרותק לצלילי הגיטרה ×”×‘×•×§×¢×™× ×ž×”×ž×’×‘×¨ ×”× ×™×™×“. × ×¤×¨×“× ×• ל×חר מספר שירי×, ×•× ×¡×™×•× ×•×ª של הקטן לפרוט על הגיטרה.
הערב ×× ×™ מגיע בלי הקטן, לשמוע שוב ×ת קסלר ×ž× ×’×Ÿ. ×× ×™ ×ž×•×¦× ×ת ×”×ž×§×•× (צוז×מן, ×œ×™×œ×™× ×‘×œ×•× 25 ת"×) בקלות, ול×חר ×©× ×™ ×¡×™×‘×•×‘×™× ×‘×œ×‘×“ ×ž×•×¦× ×“×•×§× ×—× ×™×” קרובה מ×וד. ×× ×™ מתקרב ×ל ×”×ž×‘× ×” המט ליפול. ליד מה ×©× ×¨××” כמו דלת החורבה ×ž×•× ×— לוח שחור גדול ועליו הכיתוב "קסלר וחברי×". ×× ×™ תוהה ×× ×–×• ×”×›× ×™×¡×” ×œ×ž×§×•× ×¢×“ ×©×¢×™× ×™ × ×•×¤×œ×•×ª על ×‘×¨× ×© ממושקף המזכיר לי ××™× ×˜×œ×§×˜×•×ל צרפתי, היושב בצד. "ל×ן ××—×™?" ×”×•× ×©×•×ל. לקסלר, ×× ×™ ×¢×•× ×”. "×¢×©×¨×™× ×–×œ×•×˜×™" ×”×•× ×™×•×¨×”. ×× ×™ שולף ×ת ×”××¨× ×§ בעוד ×”×‘×¨× ×© ×ומר ×›×ž×ª× ×¦×œ ×©×”×•× ×ž×§×•×•×” שידעתי על ×–×” מר×ש. ל×, ×œ× ×™×“×¢×ª×™. התרחקתי ×–×” מכבר ×ž×¡×¦× ×ª ×”×ž×•×¢×“×•× ×™×. ל×חר ×”×ª×©×œ×•× ×ž×•×˜×‘×¢×ª על ידי חותמת: "צוז×מן מועדון 19". למה 19 ×× ×™ תוהה? ×ולי היתה ×”×›×•×•× ×” מועדון עשר, והמדפיס טעה בחותמת? ×ולי ×”× ×”×™×• ×¤×¢× ×‘×›×ª×•×‘×ª ×חרת? ×ו ×ולי ×–×” המספר הסידורי שלי בקהל ×”×ž×¢×¨×™×¦×™× ×©×œ קסלר? עוד ×× ×™ תוהה על החותמת ×•×”× ×” ×× ×™ עובר בדלת ×”×›× ×™×¡×” העטופה ×‘×“×™× ×©×—×•×¨×™× ×”×ž×¢×ž×¢×ž×™× ×ת הקולות ×”×‘×•×§×¢×™× ×ž×ª×•×š המועדון.
×פלולית ×”×ž×§×•× ×ª×•×§×¤×ª ×ותי ×¢× ×›× ×™×¡×ª×™, ורעשי שיחות כבושות ומוסיקה חרישית ממל××™× ×ת החלל. ×”×ž×§×•× × ×¨××” די ריק ורק מספר ×× ×©×™× ×¢×•×ž×“×™× ×œ×™×“ הבר. ×›×©×¢×™× ×™ מתרגלות לחשיכה ×× ×™ מזהה ×ת קסלר מדבר ×¢× ×‘× ×“×” (×ילן בן דוד) ועוד ×©× ×™ ×× ×©×™× (שמ×וחר יותר יתבררו ×›×—×‘×¨×™× ×œ×”×•×¤×¢×”. לצערי ×× ×™ חלש בשמות ו××™× × ×™ זוכר ×ת שמותיה×). ×× ×™ מצטרף ×ליה×. ×”×¤×¢× ×§×¡×œ×¨ מזהה ×ותי מהר, ×•×’× ×‘× ×“×” מברך בשמחה. ××ž× × ×¨×יתי ×ותו ×œ×¤× ×™ מספר ×©× ×™×, ×בל הייתי מזהה ×ותו מייד. ×”×•× × ×©×ר ×ותו ×‘× ×“×” החקוק ×‘×–×›×¨×•× ×™. ×‘×¤×™× ×” מסתודדת עוד קבוצת ×× ×©×™× – ממשפחתו של קסלר (רק ×ת ×חותו ×× ×™ מזהה בקושי). ×× ×™ מספיק להתעדכן ×ž×‘× ×“×” על הקורות ×ותו מ××– ×¤×’×™×©×ª× ×• ×”××—×¨×•× ×”, ועל ×”×©×™× ×•×™ המקצועי שעומד ×œ×‘×•× ×¢×œ×™×•.
עוד ×× ×• ×ž×©×•×—×—×™× ×•×ל הבר ×ž×ª×§×¨×‘×™× ×©× ×™ ×‘×¨× ×©×™× ×ž×“×œ×ª ×”×›× ×™×¡×”. ×חד ×ž×”× × ×¨××” לי מוכר מ××™×–×” מקו×, ו×ילו ×ת ×”×©× ×™ ××™× × ×™ מזהה. "×הלן, מירון!" מפטיר המוכר. × ×™×¦× ×™ הכרה ×ž×‘×©×™×œ×™× ×‘×™, ×•×¢× ×”×ž×©×¤×˜ ×”×©× ×™ ×–×” × ×•×—×ª עלי – ירון (×›×™× ×•×¨)! ×”×•× ×ž×—×œ×¥ ×ותי ממבוכה ×›×©×”×•× ×©×•×ל "×ת שמוליק (בר××•× ×©×˜×™×™×Ÿ) ×תה זוכר, × ×›×•×Ÿ?". ל×, ×œ× ×–×•×›×¨, ×בל עכשיו מזהה. ירון × ×©×ר ×¢× ×”×‘×™×™×‘×™ פייס שלו (ש×גב ×–×” מה ×©×›×•×œ× ××•×ž×¨×™× ×¢×œ×™) ×בל ×”×•× ×ž×¢×˜ מקריח, ו×ת שמוליק ×œ× ×”×™×™×ª×™ מזהה ברחוב (×ž×¢× ×™×™×Ÿ מה ×”× ×—×•×©×‘×™× ×¢×œ×™). ×”× ×ž×¦×˜×¨×¤×™× ×œ×©×™×—×” ו×× ×—× ×• ×ž× ×¡×™× ×œ×”×ª×¢×“×›×Ÿ במה שקרה בעשרי×-×©×œ×•×©×™× ×”×©× ×™× ×”××—×¨×•× ×•×ª מ××– התר××™× ×•. ירון עוד בעסקי ×”×¨×›×™×‘×™× ×•×©×ž×•×œ×™×§ גר בר×שון וילדיו ×”×•×œ×›×™× ×œ×ותו תיכון ×ליו ×”×œ×›× ×•. ×× ×™ משוחח ×יתו קצת על ×¢× ×™×™× ×™ לימודי×, מקצוע ועבודה ×•× ×¨××” לי שממש ×›×ž×•× ×™ – ×’× ×”×•× ×œ× ×ž×ž×© מ×והב בעבודתו ככלכלן בעיריה. כמובן, ×œ× × ×™×ª×Ÿ ×œ×”×ž× ×¢ מלשוחח (ויש ×”××•×ž×¨×™× ×œ×¨×›×œ) על ×—×‘×¨×™× ×—×¡×¨×™× ×ž×”×¢×‘×¨. גדי ×’×¨×™× ×‘×¨×’ הלחוץ ×¢× ×”×ª××•×ž×™× (ירון פגש ×ות×). ×—×–×™ לוי המוסיק××™ ×”×—×™ בש×× ×˜×™ שלו במושב ××•×“×™× ×¢× ×שתו, חובבי היוגה. × ×•×“×œ×¨. יובל, ש×ת ×©× ×ž×©×¤×—×ª×• ××£ ×חד ×œ× ×ž×¦×œ×™×— לזכור. ערן (זלצמן) שעולה ×›×סוצי×ציה ×¢× ×זכור שמו של יובל. קפי המיתולוגי וסיפור × ×“×•×“×™ המזרח שלו. לייזר (משה). מידד (×›×¥), רון (×¡×œ×•× ×™×), יהלי (מרחב), רון (×× ×’×œ), טל (× ×™×‘), תמרה (ההומי×ופתית) ועוד ×¨×‘×™× ×•×˜×•×‘×™× ×©×¢×¨×¤×œ ×”×לכוהול כבר מיסך ××•×ª× ×ž×ª×•×“×¢×ª×™. ברמלי שחזר מ×רה"ב והיה ×מור להגיע. ×”×•× ×ž×–×›×™×¨ לי ש×× ×™ תמיד זוכר ×ת חברי הילדות לפי ×¢× ×¤×™ הספורט ×©×”× ×”×™×• ×˜×•×‘×™× ×‘×”×: ברמלי, צ'יקו ומרקו בכדורגל, קסלר ×•×›×™× ×•×¨ בכדורסל וכו'. ×”×™×•× ×¨×•×‘ הגרי××˜×¨×™× ×œ× ×”×™×• ×¨×¦×™× ×ž×’×¨×©, ורק ×× ×™ בגילי המופלג עוד מתרוצץ ×חרי הילדי×.
קסלר ×ž×ª×›×•× ×Ÿ להופעה ו×ל ×”×ž×§×•× × ×›× ×¡ ×ליעז (סגל). ×›×•×œ× ×ž×‘×¨×›×™× ×ותו לשלו×, ×בל ×œ× × ×¨××” לי שמישהו × ×™×’×© ×ליו וממש משוחח ×יתו. הידיעה על מצבו של ×ליעז גורמת לי למבוכה ו×× ×™ × ×ž× ×¢ מלגשת ×ליו. בדיעבד ×× ×™ מצטער ×©×œ× ×™×¦× ×œ×™ לשוחח עימו ×‘×”×–×“×ž× ×•×ª × ×“×™×¨×” זו. ×צל ירון מבליח לפתע סיפורו העצוב של ערד (קופ) שהלך ×¢× ×‘× ×• ×‘×§× ×™×•×Ÿ ×•× ×›× ×¡ לרגע לשירותי×, ×ž×”× ×œ× ×™×¦× ×™×•×ª×¨. ×תה ××£ ×¤×¢× ×œ× ×™×•×“×¢ ×יפה ×–×” יתפוס ×ותך. קסלר מתחיל במשפטי הפתיחה ובשלושת ×”×©×™×¨×™× ×”×¤×•×ª×—×™× ×ת ההופעה. ×× ×™ מזהה ××•×ª× ×ž×ž×•×¤×¢ הרחוב, וביחוד ×ת ×”"מוסיקה ×”×™× ×”×¤×™×œ×’×© שלי".
Music is my Mistress – Amos 2 by Dror Kessler
×× ×—× ×• ×ž×ª×™×™×©×‘×™× ×œ×ורך הבר ומקשיבי×. בהמשך ×ž×¦×˜×¨×¤×™× ×’× ×”×—×‘×¨×™× ×œ× ×’×™× ×”, וקסלר שר. פת××•× × ×›× ×¡×•×ª שתי ×‘× ×•×ª ועומדות ×œ×¦×™×“× ×•. ×ת ×ž×¨×™× (×¤×•×œ× ×¡×§×™) ×× ×™ מזהה מייד. ×’× ×”×™× ×›×ž×• ×‘× ×“×” כמעט ×•×œ× ×”×©×ª× ×ª×”. ×ת ×“× ×™×לה (× ×—×•×) ×œ× ×”×™×™×ª×™ מזהה בקלות, ×ך ×œ×”×’× ×ª×™ ×™×מר שכמעט ×œ× ×”×™×™×ª×™ בקשר ×יתה ×‘×¦×¢×™×¨×•×ª× ×•… ×’× ×”×™× ×œ× ×”×©×ª× ×ª×” בהרבה.
×× ×™ מקווה שקסלר יסלח ×œ× ×•, ×בל בשלב ×–×”, ×¢× ×”×¦×˜×¨×¤×•×ª ×”×‘× ×•×ª, מתחדשות שיחות הגישור על פערי הזמן ×‘×”× ×œ× ×”×ª×¨××™× ×•. ירון, ×ž×¨×™× ×•×“× ×™×לה ×¤×•×¨×©×™× ×œ×©×•×—×— בשולחן ×”×חורי, ×× ×™ ושמוליק על הבר, ×•×‘× ×“×” ×¢× ×ליעז בהמשך. ב×מת ×©× ×™×¡×™×ª×™ להקשיב, ו×× ×™ ×פילו זוכר ×ת הסיפור המלווה ×ת השיר המ××™×¥ ×‘× ×• ×œ× ×ª×§ ×ת מכשירי ×§×™×•× ×”×—×™×™× ×•×œ×ª×ª דרור ×œ×’×•×¤× ×•. ×ž×¨×™× ×™×•×©×‘×ª ×œ×™×“×™× ×• על הבר, ו×× ×—× ×• ×ž×—×œ×™×¤×™× ×–×›×¨×•× ×•×ª מימי ×”×œ×™×ž×•×“×™× ×‘××•× ×™×‘×¨×¡×™×˜×” (×•×”× ×¡×™×¢×•×ª בקו 274 המיתולוגי), מר×שון ומרמת-גן ×’×‘×¢×ª×™×™× – ×©× ×ž×¦×× ×• ×ת ×¢×¦×ž× ×• ×©× ×™× ×ž×וחר יותר כבעלי משפחות, ×™×œ×“×™× ×•×“×™×¨×•×ª… ×›×•×œ× ×ž×ª×¤×¢×œ×™× ×ž×”×¢×•×‘×“×” ש×× ×™ ××‘× ×œ×ª×™× ×•×§ קטן, ו×× ×™ קולט ×©×œ×¨×•×‘× ×™×© ×™×œ×“×™× ×’×“×•×œ×™×, ×—×œ×§× ×›×‘×¨ ×ž×¡×™×™×ž×™× ×¦×‘× ×¢×•×“ מעט.
לבסוף ×ž×¡×™×™× ×§×¡×œ×¨ ×ת ההופעה, ומצטרף ××œ×™× ×• לזמן קצר – ×œ× ×œ×¤× ×™ ×©×”×•× × ×¢×œ× ×ל תוך הלילה. כעת ×›×•×œ× ×• ×™×•×©×‘×™× ×¡×‘×™×‘ השולחן ×”×חורי ×•×ž×—×œ×™×¤×™× ×–×›×¨×•× ×•×ª ×•×¢×“×›×•× ×™×. ×× ×™ תוהה ×¢× ×“× ×™×לה מדוע ×ין לה × ×•×›×—×•×ª ×§×™×‘×¨× ×˜×™×ª משמעותית, ×•×¢× ×ž×¨×™× ×¢×œ העבודה במוטורולה והתמורות שחלו בחברה ל××—×¨×•× ×”. ×× ×™ מפטיר מספר הערות ×¦×™× ×™×•×ª על שוק ×”× ×™×™×“×™× ×•×¢×œ ×”×ייפון ובעליו (ורק ×חר כך ×× ×™ × ×–×›×¨ ×©×œ×‘× ×“×” יש ×ייפון…). ×‘× ×“×” צריך להקפיץ ×ת ×ליעז חזרה הביתה ו×× ×—× ×• ×ž×—×œ×™×˜×™× ×œ×”×ª×¤×–×¨. כדרכה של המצי×ות, ×ž×–×•×ž× ×ª לי עוד התרחשות הזויה לסיו×, מבית היוצר של הגורל העיוור – ×ל הפ×ב × ×›× ×¡×•×ª שלוש ×ž×˜×¨×•× ×™×ª×•×ª ×–×§× ×•×ª. ×חת מהן × ×¨×ית לי מוכרת – ×כן זוהי הכתבת ×”×˜×›× ×™×ª שעבדה עד ×œ× ×ž×–×ž×Ÿ ב×ימוז, ×ž×§×•× ×¢×‘×•×“×ª×™ ×”× ×•×›×—×™. ×יך ×”×™× ×§×©×•×¨×” ×œ×ž×§×•× ×•×œ×ž×” ×“×•×§× ×”×™×•×? לקסלר ×”×¤×ª×¨×•× ×™×…
ערב של מוסיקה טובה, וחברה × ××” מגיע לסיומו. ×”×ž×›×•× ×™×ª גומעת ×ת יהודה הלוי ו×יילון במהירות, בדרך לפרבר ×”×©×™× ×” הפרטי שלי. ×× ×™ חושב על השירי×, ×”×©×™× ×•×™ הגדול שקסלר עשה, על ×”×× ×©×™× ×©×¤×’×©×ª×™ ועל ×”"צוז×מן".
מירון
×‘× ×•×’×¢ ×ליי ×תה קצת מעוות ×ת המצי×ות
×תה מציג ×ותי כמבודד ומסכן. תי×ור מגוחך לחלוטין.
"הידיעה על מצבי" ×•×œ× ×ž×¦×‘×™ ×”×™× ×”×’×•×¨×ž×ª לך מבוכה.
פה × ×מר הכל
תהיה ברי×.