תמכו במאבק ארגון ההורים הארצי!

להלן הפרסום האחרון מארגון ההורים הארצי:
ארגון הורים ארצי למערכת החינוך בישראל
שלום רב להורים שהשתתפו בכנס ההורים ביום רביעי 28.11.07
כפי שבוודאי שמעתם בתקשורת, פרסמנו קריאה להורים להשבתה כללית של כל בתי הספר, למעט החינוך המיוחד, השבתת מחאה ליום אחד – יום ראשון, 2.12.07.
על רקע האירועים שהתרחשו אתמול בבית הדין הארצי לעבודה, חשבנו כי אי אפשר לחכות לתהליכים ארוכים של הסברה והתארגנות.
אימצנו את הרעיון לקיים הסברה תוך פעולה, ולכן פרסמנו את מספרי הטלפון שלנו במודעה. (עיתון ידיעות אחרונות של יום ו', 30.11.07 , עמ' 8)
מאז שההודעה התפרסמה – הורים מתקשרים, מקשיבים, מבינים ומצטרפים למהלך הזה.
עד כה התקשרו הורים משני מקומות בארץ (רשל"צ וחולון) ודיווחו כי נמיגיהם ביישוב הודיעו להורים לא להשבית. הם התייעצו האם לשלוח את ילדם לבית הספר או לא.
לכולם אני עונה – זו זכותך להחליט האם אתה מעוניין שקולך יישמע ולהיות אזרח משפיע
ואיך תרגיש אם לא תנסה להשפיע ובסופו של דבר מאבק המורים יכשל וילדנו לא יזכו לחינוך ראוי?
ושזו חובתך לדרוש את החינוך הכי טוב לילדך!
אני מקבלת גם תגובות תומכות שמברכות על המהלך, כולל מנהל של מלון שביקש לנדב את חדרי הכנסים במלונו לפעילות הורים ללא תשלום!

אנחנו רוצים לבקש מכם לפעול בהסברה להורים ביישובכם ולגייס הורים לתמיכה ולהצטרפות למהלך זה.
אנחנו קוראים להשבתה ליום אחד כאות הזדהות במאבק וכדרך להשמיע את קולנו ולהשפיע על מהלכים הקרובים על מנת שמשרד האוצר ידע שההורים תומכים במאבק המורים.
חשוב להדגיש כי לא נפגע במסיבות החנוכה ושאר האירועים ולכן לא נרחיב את ההשבתה.
תמיכתם ופעילותכם בשטח חשובה ביותר.
אשמח לשמוע מכם עדכונים מהשטח…

  • "המאבק הזה הוא לא שלנו" אומרים ההורים לילדי בתי הספר היסודיים
  • "המאבק הזה הוא לא שלנו" אומרים ההורים של ילדי הגנים
  • "המאבק הזה הוא לא שלנו" אומרים המורים של הסתדרות המורים
  • "המאבק הזה הוא לא שלנו" אומרים אזרחי ישראל

הגיע הזמן שנבין שהמאבק הוא של כולנו.
אחרת נתעורר מחר ונאמר: "המדינה הזו לא שלנו"

בהצלחה!

בשם ארגון ההורים,
רוני קריין
תגובות נא לשלוח לכתובת : reforma@irgun-horim.org (לחץ על הכתובת)

יוסי. שנתיים.

חזרתי מהאזכרה במלאת שנתיים למותו של יוסי נהרדע. היום התחיל בבוקר שטוף שמש, אך ככל שהתקרבתי לבית העלמין ירקון התקדרו השמיים והנוף האפיר.
היה עצוב לראות איך כל שנה מתמעטים האנשים הנאספים לכבד את זכרו של יוסי. מלבד הגרעין הקשה של המשפחה והחברים הקרובים אשר חוזרים בכל שנה, התמעטו הנאספים יחסית לאזכרה בשנה שעברה. ממובימייט הגיעו עידן וחברתו, אופיר, דריו, רנה ואורית.
הצטערתי מעט לראות שהטקס לבש אופי דתי יותר השנה. אינני בטוח שזה היה רצונו של יוסי (אם כי אני בטוח שזה היה רצון המשפחה). נקראו פרקי תהילים וקדיש, ונאמרו מספר מילים על פרשת השבוע בה מוזכר יוסף שהגן על אימו (נו טוב, אף פעם לא הייתי חזק בקטע הזה – תסמכו עלי שהדובר קישר איכשהו בין יוסף התנכי ליוסילה שלנו).
לקראת סוף דבריו החל לרדת גשם ונזכרתי בקלישאה של "השמיים בוכים עליו". מעניין אם השמיים בוכים גם על אלו שנפטרים בקיץ?
בסוף הטקס בכתה אימו שנראה כי לא השלימה עדיין עם מותו. שערה הלבין כולו ונראה כי היא הזדקנה מאוד מאז הפעם האחרונה בה ראיתי אותה.
נזכרתי כיצד הייתי נוזף בו כאשר הקוד שכתב לא תאם את ציפיותי, וכאשר הייתי מהסס לרגע (מן הסתם בשל מצבו) היה אומר – תתייחס אלי כאל כל מפתח אחר. נזכרתי כיצד פגשתי אותו בבית החולים, כחודש לפני מותו. הייתי טרוד עם המחלה של עדי (הם טופלו באותה מחלקה) והוא עודד אותי למרות שכבר היה חלש מאוד ותשוש.
הנחתי אבן על המצבה (אף היא יחודית לאופיו וסגנונו) והלכתי. לא עברתי הלאה, הלכתי. בדרך הביתה עוד חשבתי עליו ועל דרכו של עולם.
כשהגעתי הביתה שוב זרחה השמש, ומצב רוחי התעודד. שמחתי בחדשות ששמעתי מאופיר.
יוסי. שנתיים למותו.

שאלת בונוס במבחן בכימיה

השאלה הבאה ניתנה במבחן בכימיה באוניברסיטת וושינגטון.
התשובה של אחד התלמידים הייתה כלכך מעמיקה שהפרופסור שיתף אותה עם חבריו לעבודה, באמצעות האינטרנט, וכך, יש לנו את האפשרות ליהנות ממנה גם כן.

שאלת בונוס: האם גיהינום פולט חום או קולט חום?
רוב התלמידים כתבו הוכחות ע"פ חוק בויל (גז מתקרר כשהוא מתרחב, ומתחמם כשהוא נדחס).
אחד התלמידים, בכל אופן, כתב את הדברים הבאים:

ראשית, אנו צריכים לדעת כיצד המסה של הגיהינום משתנה במשך הזמן.
לכן, נצטרך לדעת את התדירות בה נשמות נכנסות לגיהינום, ואת התדירות בה הן יוצאות משם.
אני חושב שנוכל להניח כי כאשר נשמה נכנסת לגיהינום, היא לא תצא משם.
ולכן, נשמות אינן יוצאות.לגבי התדירות בה נשמות נכנסות לגיהינום, נסתכל על הדתות השונות הקיימות בעולם כיום.
רוב הדתות מאמינות שאם אינך משתייך להן, מקומך בעולם הבא – בגיהינום.
כיוון שקיימות יותר מדת אחת כזו, נניח כי כל הנשמות נכנסות לגיהינום.
עם תדירויות ההיוולדות והמוות בעולם כמו שהן, נוכל לשער שמספר הנשמות בגיהינום הולך וגדל כפונקציה מעריכית.
כעת, נסתכל על הקצב בו הגיהינום מתרחב לפי חוק בויל, הקובע שבשביל שהטמפרטורה והלחץ בגיהינום יישארו קבועים, הנפח של הגיהינום צריך להתרחב פרופורציונית לכניסתן של הנשמות.

זה נותן שתי אפשרויות:
1. אם הגיהינום מתרחב בקצב איטי יותר מאשר הקצב בו נשמות נכנסות אליו, אז הטמפרטורה והלחץ בגיהינום יעלו עד שהגיהינום לא יהיה יציב, ויתפוצץ.
2. אם הגיהינום מתרחב בקצב מהיר יותר מאשר הקצב בו נשמות נכנסות אליו אז הטמפרטורה והלחץ ירדו עד שהגיהינום יקפא לחלוטין.

איך נוכל לקבוע איזו מהן היא האפשרות הנכונה?

אם נסתמך על התיאוריה שטרזה (שם פרטי) אמרה לי בתחילת השנה ש-"יהיה יום קר בגיהינום לפני שאני אשכב איתך", ונכניס למשוואה את העובדה ששכבתי איתה אתמול, אז אפשרות מספר 2 צריכה להיות הנכונה. ולכן, אני בטוח שהגיהינום פולט חום וכבר קפא מזמן.
כתוצאה ממסקנה זו שהגיהינום כבר קפוא, ניתן להניח כי אינו מקבל עוד נשמות, ולכן, הוא כבר נכחד.
זה משאיר לנו רק את גן עדן, ובשל כך נוכל להוכיח את קיומה של ישות אלוהית, המסבירה את העובדה שאתמול טרזה המשיכה לצעוק "הו אלוהים!".

לבסוף, התלמיד קיבל את הציון "טוב מאוד".

הפגנת מורים

ביום ראשון 11.11.07 בשעה 17:00תתקיים הפגנה, של מורי הסתדרות המורים מכל הארץ, המתנגדים להסכם "אופק חדש", מול בית הסתדרות המורים, ברחוב בן סרוק 8 תל אביב.
חשוב מאד שיהיו הרבה מורים, כדי להראות לכולם שמורי ההסתדרות מתקוממים נגד ההסכם.
אנו מוחים נגד ההסכם "אופק חדש" מהסיבות הבאות:

  1. בהסכם אין אופק חינוכי, אין תוספת שעות לתקן בית הספר, אין הקטנת מספר התלמידים בכיתות. יש רק הסכם תעסוקה חדש ורע למורים.
  2. תוספת שכר עבור שעות עבודה נוספות והורדת ערך שעת עבודה.
  3. ביטול שעות חינוך ושעות תפקיד.
  4. ביטול שעות גיל.
  5. ביטול גמול השתלמות
  6. ביטול שעות הוראה למורה אם.
  7. הקטנת תוספת ותק.
  8. קיצור הליכי הפיטורים – חיזוק המנהל, החלשת המורה והחלשת האיגוד המקצועי שאמור להגן על המורה.
    המנהל יחליט על: העסקת המורה, פיטורי מורים, תגמול מורים וקידומם.
  9. ללמד יותר שעות בכיתה מבלי שמשרד החינוך יגדיל את שעות התקן של בית הספר, משמעו פיטורי מורים. מדובר ביותר מ- 10,000 מורים מפוטרים והפחתת היקפי משרות למורים אחרים.
  10. שיטת חישוב שונה לפנסיה.
  11. שנת שבתון נחשבת כחצי שנת ותק.
  12. ההסכם מבטל עוד הרבה הישגי העבר של המזכ"לים הקודמים של הסתדרות המורים.

מטה המאבק
http://site.2all.co.il/morim
ענת 054-4934727 liatsh@012.net.il
תמי 052-8348173 tammy_h@walla.com

ומילה למורי ארגון המורים השובתים: אל תישברו – הצדק והציבור אתכם. החזיקו מעמד והוכיחו כי יש עדיין ארגון מקצועי הדואג לעובדיו, שלא כמו וסרמן הרכיכה וההסכם הגרוע עליו חתם בשם מורי ההסתדרות.